Sivut

sunnuntai 16. kesäkuuta 2013

Meikkilaukun salat

Tässä postauksessa kerron, mitä mun meikkilaukusta löytyy ja mitä yleensä käytän meikkaamiseen.

Mun ja meikkaamisen suhde on tosi omalaatuinen, meikkaamaan aloin vasta kasiluokan lopussa ja sillonki käytin lähinnä vaan ripsiväriä ja puuteria. Nyt oon vähän enemmän perehtyny kaunistautumiseen mutta silti säästölinjaisesti. Pärjäsin koko talven hyvin ilman puuteria ja kajaalia ja ripsiväriä oon jatkanu vedellä muutaman kerran.
Yleensä mun meikkiostokset mä teen kerralla Keskisellä. Sieltä saa vaan kaikki meikit halvemmalla ku muualla eikä tarvi tinkiä laadusta. Kuitenkaan kun keskisenreissuja ei tehdä kun pari kertaa vuodessa, löytyy H&M:stä ja Rimmelin hyllyistä mun tarvitsemat meikit. Tulevaisuuden suuri haave ois siirtyä henkkamaukka-meikeistä vähän laadukkaimpiin.

Lumenen rauhoittava hoitoseerumi
Ennen meikkausta mä pesen kasvot ja päälle levitän tosi ohuen kerroksen tätä Lumenen hoitoseerumia. Ainaki mulla se vähentää pesunjälkeistä punotusta.


Näistä kahdesta on vakioitunu mun meikkaukselle tosi tärkeitä. Ennen käytin jotain Rimmelin meikkivoidetta (joka sai mun ihosta tosi kiiltävän,mutta se oli edullinen) mutta justiin Keskisellä oli tää Dream Matte mousse tarjouksessa joten päätin kokeilla. Ja jäin ihan koukkuun! En vois enää kuvitella käyttäväni muuta. Lumenen valokynä on myös Keskisen löytöjä, olin kauan käyttämättä valokynää. Nykyään seki on ehdoton.


Pärjäsin siis koko talven ilman puuteria, eikä tää kesäkään nyt ihan mahdottomuus ois ollu. Kuitenkin tää H&M'n Compact Powderin sävy 11 Ivory Mist on ihan vakioitunu mun käyttöön. On mulla tietty ollu muitakin puutereita - parempiaki - mutta en välttämättä lähtis pulittamaan enempää ihan perupuuterista.


Aurinkopuuteri ja mä ollaan tunnettu vasta vähän aikaa. Enkä oikeestaan vielä tiedä ollaanko me ystäviä ja vihollisia. Se riippuu niin päivästä. Koitan käyttää aurinkopuuteria varsinki näin kesäpäivinä, mutta sitten jos sitä lipsahtaa liikaa niin tuntuu että koko meikki on pilalla. Oon koittanu käyttää aurinkopuuteria arkimeikkauksessa kevyeellä otteella.

Luomivärejä koko skaala
Luomiväreissä tykkään vaihtelusta, ja varsinki Hairsprayn aikana ehdottomasti turkoosi ja sininen oli mun lemppareja ja vois niitä käyttää nytkin (tietysti hieman vähemmissä määrin). Kuitenki usein mun silmiin päätyy vasemman alalaidan valkoista ja vasemmasta ylälaidasta ruskeaa silmän alanurkkiin.Tän paletin löytää H&M:stä ja suosittelen todellakin ostamaan, sillä nää luomivärit ei haihdu pois vaikka ehkä ensiolettamalta luulisikin.

Kaikkien hempeiden värien päälle tulee tietysti mustaa.

Jos mun pitäs valita yks meikki, mistä en luopuis, se olis ehdottomasti kajaali. Teen joka aamu rajaukset mun silmiin enkä todellakaan osaa elää enää ilman. Mun vakiokajaaliksi on tullu Rimmeli, kuten myös vakio ripsariksi. Hinta-laatu-suhde on näissä tuotteissa kohdillaan. Lisäksi joka-aamuisia operaatioita on mun kulmakarvojen muotoilu ja värittäminen Lumenen mustalla kulmakynällä. Ehkä luulis että musta kulmakynä on radikaalin näkönen, muttakun siihen on tottunut ni ei siitä osaa enää luopuakaan. :)



Vaikka oon meikkaamisen suhteen vielä aika amatööri, musta tuntuu että oon kehittymään päin. Ehkä musta vielä jonain päivänä tulee kunnon meikkaaja. Antakaa toki vinkkejä ja kommentoikaa! (=


Heli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti