Sivut

lauantai 7. joulukuuta 2013

Profiilin vaihto

Moi,

mua on jo pitkän aikaa vaivannut mun gmail-sähköpostiosoite. Osoite oli tehty aikanaan ylä-asteen seiskaluokalla Atk-kurssia varten. Tosiaan mun osoite oli: heli.moominmum@gmail.com. Oon jo pidemmän aikaa miettinyt, että nyt laitetaan osoite vaihtoon ja saan vähän virallisemman osoitteen ja google+ -tilin jne jne.

Tajusin ettei osoitteen muuttaminen ollutkaan niin helppoa. Mun vanha tili oli kuitenki roikkunu mun mukana sellaiset neljä vuotta, ja tiliin kertynyt tavaraakin sen verran. Vanhat blogit ja sähköpostit oli tallentunu mun tilille ja löysinki profiilin kätköistä kuvia joita en uskonu edes olevan enää olemassa. Myös osa sivustojen käyttäjistä nojautu tuohon vanhaan, noloon sähköpostiosoitteeseen.

Olin tehny myös tosi legitin google+ -profiilin ja kaikin puolin google-minä näytti loppujen lopuks aika hyvältä - ainoa häiritsevä tekijä oli vaan tuo nolo osoite.

Päätin kuitenkin vaihtaa sen penteleen osoitteen kerrankin kun olin yrittämässä. Loin tilin ja aloin värkkäilemään bloggerin käyttäjien kanssa. Kutsu kirjoittaja, hyväksy kutsu, aseta kirjoittaja järjestäjänvalvojaksi, poista käyttäjä, vahvista tilinpoisto, oletko varma?

Lopulta jouduin pompottelemaan kahden samannimisen profiilin välillä ainakin kymmenen kertaa, lopulta vanha, nolo tili poistettuna ja uusi, asiallisempaa nimeä kantava tili blogin 'uutena' kirjoittajana. Tästä lähin mulle saa sitten laittaa s-postit osoitteeseen heli.hastbacka@gmail.com.

Mutta en vieläkään ymmärrä, miks kaiken pitää olla näin, näin kovin vaikeaa. Enkä tiedä, mitä tästä on vielä edessä.. kuinka paljon mun tietoja on kadonnut nyt bittiavaruuteen?

Ruudun tältä puolen,
Heli

1 kommentti:

  1. sun kuvatkin on sitten hävinny vanhan käyttäjän mukana :s nehän menee picasa verkkoalbumiin kun siirrät kuvat koneelta bloggeriin.

    VastaaPoista